zondag 17 mei 2015

Ons eerste dagje zeilen

Zaterdagochtend om acht uur zijn wij vertrokken naar Jolanda en Marcel, want onze reis begint vanmiddag om 14.20 uur. We vliegen van Dusseldorf naar Preveza. Met een druilerig weertje gingen we na een bakje koffie richting Duitsland. Helaas vertrok ons vliegtuig een half uur later dus de wachttijd was wat langer. Eenmaal in Preveza aangekomen stond de door ons bestelde taxi klaar en bracht ons in een wel heel rap tempo naar de boot. Het was een soort kermisrit, inhalen in bochten, snel optrekken, maar we zijn heelhuids aangekomen.

We hebben 's avonds kennis gemaakt met de nieuwe eigenaar van de boot Jacques en zijn met hem en Henny en Marla een hapje wezen eten in een lokaal tentje.

Vanochtend waren we vroeg wakker het is hier heerlijk weer zo rond de 27 graden en een matig windje.

Om een uur of elf zijn wij op de motor naar Nidri gevaren om daar in een lokaal supermarktje boodschappen te doen voor een aantal dagen. Daarna het zeil erop en hebben we heerlijk gezeild. Op dit moment liggen we in Porto Spilia aan de steiger en zitten we aan een heerlijk koud biertje. Vanavond maar eens kijken of de inktvisringetjes net zo lekker zijn als in onze herinnering.

Morgen maar eens kijken waar de wind ons brengt, we hebben geen vaste plannen.